Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Elazığ'a gerçekleştirdiği ziyarette Elazığ-Harput İl Yolu'nun açılışını gerçekleştirdi. Bakan Uraloğlu, AK Parti milletvekilleri Erol Keleş ve Ejder Açıkkapı ile birlikte gerçekleşen açılış töreninde yaptığı konuşmada, projenin önemine vurgu yaptı. Yeni yolun, eski güzergahta 30 dakika süren seyahati 8 dakikaya indirdiğini ve böylece yıllık 65 milyon TL tasarruf sağlayacağını belirtti. Bu tasarruf, zamandan kaynaklanan 60 milyon TL ve akaryakıttan kaynaklanan 5 milyon TL'den oluşuyor. Bakan, projenin bölge ekonomisine ve çevreye olumlu katkılar sağlayacağını da sözlerine ekledi.

Elazığ'ın Ulaşım Altyapısına Yatırımlar

Bakan Uraloğlu, Elazığ'ın ulaşım altyapısına yapılan yatırımları hakkında bilgi verdi. 2002 yılından bu yana Elazığ'a 52 milyar 871 milyon TL yatırım yapıldığını, bölünmüş yol uzunluğunun 33 kilometreden 365 kilometreye çıkarıldığını ve 204 kilometre bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol inşa edildiğini açıkladı. Fırat Nehri üzerindeki Kömürhan Köprüsü'nün, 7 bin ton çelik kullanılarak inşa edildiğini ve Uluslararası Yol Federasyonu (IRF) tarafından dünyanın en iyi köprüsü seçildiğini hatırlattı. Ayrıca, Elazığ Güney Çevre Yolu, Elazığ-Malatya ve Elazığ-Bingöl yollarının bölünmüş yol standardında tamamlandığını ve Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerini birbirine bağladığını belirtti. Bakan Uraloğlu, Elazığ'daki diğer karayolu projelerinin de devam ettiğini ve bu projelerin tamamlanmasıyla bölgenin ulaşım ağının daha da güçleneceğini vurguladı.

Harput'a Yeni Ulaşım Bağlantısı

Elazığ-Harput İl Yolu'nun, tarihi ve turistik Harput bölgesine ulaşımı kolaylaştırdığını belirten Bakan Uraloğlu, yolun 13,6 kilometre uzunluğunda, 4 şeritli ve bitümlü sıcak karışım kaplamalı olduğunu söyledi. Projenin, Harput'a gelen turist sayısının artmasına ve bölge ekonomisinin canlanmasına katkı sağlayacağını ifade etti. Yeni yolun, Organize Sanayi Bölgesi (OSB), Nurallı ve Pertek gibi önemli noktalara da ulaşımı kolaylaştırdığını vurguladı. Ayrıca, yolun tamamlanmasıyla birlikte, eski yolda yaşanan trafik sıkışıklığı ve zaman kaybının ortadan kalktığını ve çevre kirliliğinin de azaldığını belirtti. Bu proje ile Elazığ, Malatya, Bingöl, Diyarbakır, Muş, Keban, Tunceli, Baskil, Palu, Darende ve Dicle gibi yerleşim yerleri arasındaki bağlantı daha da güçlendirildi. Murat Nehri üzerindeki tarihi köprülerin de onarıldığını hatırlattı.

Demiryolu ve Havalimanı Yatırımları

Bakan Uraloğlu, Elazığ'daki demiryolu ve havalimanı yatırımlarına da değindi. Mevcut konvansiyonel demiryolu hattının yenilendiğini, Palu-Genç-Muş Demiryolu'nun deplase edildiğini ve Yolçatı-Tatvan Hattı Muratbağı İstasyonu'na iki yeni yol eklendiğini açıkladı. Malatya-Elazığ demiryolu hattının sinyalli ve elektrikli hale dönüştürülmesi projesinin devam ettiğini ve 2026 yılında tamamlanmasının hedeflendiğini söyledi. Diğer demiryolu projelerinin de planlama aşamasında olduğunu belirtti. Elazığ Havalimanı'nın terminal binasının yenilendiğini, yolcu kapasitesinin yılda 2,5 milyon kişiye çıkarıldığını ve yeni pistin yapıldığını ifade ederek, havalimanının 2024 yılında 968 bin 140 yolcuya hizmet verdiğini hatırlattı. Konuşmasının sonunda, Elazığ-Harput İl Yolu projesinde emeği geçen herkese teşekkür etti ve projenin hayırlı olmasını diledi. Bakan Uraloğlu, açılış töreninin ardından TOGG aracını kullanarak yeni yolu test etti.